09 September 2017

Vom Werden deutscher Filmkunst, Part 6

Today the sixth and final post on Ross Verlag's collector cards series Vom Werden deutscher Filmkunst- Der Stumme Film. The silent cinema of the Weimar Republic stunned the world with films like Der Golem (1920) and Faust (1926). And every picturegoer in the world knew the stars of the Weimar cinema, like Conrad Veidt, Anny Ondra and Lilian Harvey. In 1935, Ross Verlag published the cards with these films and stars for the album Vom Werden deutscher Filmkunst by the 'Cigaretten-Bilderdienst', Altona-Bahrenfeld.

Werner Krauss in Geheimnisse einer Seele (1926)
Werner Krauss in Geheimnisse einer Seele (1926). German collectors card by Ross Verlag for the album Vom Werden deutscher Filmkunst. Teil I. Der stumme Film (Cigaretten-Bilderdienst Altona-Bahrenfeld 1935), no. 165. Photo: Ufa. Publicity still for Geheimnisse einer Seele/Secrets of a Soul (G.W. Pabst, 1926).

Conrad Veidt in Die Brüder Schellenberg (1926)
Conrad Veidt in Die Brüder Schellenberg (1926). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 165, group 40. Photo: Ufa. Publicity still for Die Brüder Schellenberg/The Brothers Schellenberg/ (Karl Grune, 1926). Caption: Conrad Veidt in his double role in the film 'Die Brüder Schellenberg'.

Fritz Rasp at the set of Frau im Mond (1929)
Fritz Rasp at the set of Frau im Mond (1929). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 169, group 43. Photo: Ufa. Set photo of Frau im Mond/Woman in the Moon (1929) directed by Fritz Lang.

Gösta Ekman in Faust, Eine deutsche Volkssage (1926)
Gösta Ekman in Faust, Eine deutsche Volkssage (1926). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 171. Photo: Ufa. Publicity still with Gösta Ekman as the old Faust in Faust, Eine deutsche Volkssage/Faust (Friedrich Wilhelm Murnau, 1926).

Willy Fritsch in Spione (1928)
Willy Fritsch in Spione (1928). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture, no, 173, group 43. Photo: Ufa. Publicity still for Spione/Spies (Fritz Lang, 1928).

Ossi Oswalda and Rudolf Forster in Amor am Steuer (1921)
Ossi Oswalda and Rudolf Forster in Amor am Steuer (1921). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 176, group 43. Photo: Ossi Oswalda-Film. Caption: Ossi Oswalda as chauffeur and Rudolf Forster in Amor am Steuer (Victor Janson, 1921).

Pola Negri in Sappho (1921)
Pola Negri in Sappho (1921). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden Deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 179, group 43. Photo: Union-Film. Publicity still for Sappho/Mad Love (Dimitri Buchowetzki, 1921). Caption: Artistically composed mass scene from the film Sappho/Mad Love, with Pola Negri at the top of a human pyramid.

Scene from Der Golem, wie er in die Welt kam (1920)
Scene from Der Golem, wie er in die Welt kam (1920). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 180, group 40. Photo: Ufa. Publicity still for Der Golem, wie er in die Welt kam/The Golem: How He Came Into the World (Carl Boese, Paul Wegener, 1920).

Asta Nielsen in Engelein (1914)
Asta Nielsen in Engelein (1914). German collectors card for the album by Dr. Oskar Kalbus, Vom Werden deutscher Filmkunst, Vol. I, Der Stummfilm (Cigaretten Bilderdienst, 1935). Photo: PAGU. Asta Nielsen in Engelein (Urban Gad, 1914).

Dina Gralla in Das Girl von der Revue (1928)
Dina Gralla in Das Girl von der Revue (1928). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 184, group 43. Photo: Ufa. Publicity still for Das Girl von der Revue/The Girl from the Revue (Richard Eichberg, 1928).

Anny Ondra
Anny Ondra. German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 186, group 40. Photo: Balázs.

Carola Toelle in Die Schuld des Grafen Weronski (1921)
Carola Toelle in Die Schuld de Grafen Weronski (1921). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 69, group 39. Photo: D.L.S. Publicity still for Die Schuld des Grafen Weronski/The debt of Count Weronski (Rudolf Biebrach, 1921).

Lil Dagover in Ungarische Rhapsodie (1928)
Lil Dagover in Ungarische Rhapsodie (1928). German collectors card by Ross Verlag for the album Vom Werden deutscher Filmkunst. Teil I. Der stumme Film (Cigaretten-Bilderdienst Altona-Bahrenfeld 1935), picture no. 189, group 41. Photo: Ufa. Publicity still for Ungarische Rhapsodie/Hungarian Rhapsody (Hanns Schwarz, 1928).

Lilian Harvey in Vater werden ist nicht schwer... (1926)
Lilian Harvey in Vater werden ist nicht schwer... (1926). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden Deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 192, Group 43. Photo: Ufa. Publicity still for Vater werden ist nicht schwer.../It's Easy to Become a Father (Erich Schönfelder, 1926).

Gerhard Ritterband in Der Tanzstudent (1928)
Gerhard Ritterband in Der Tanzstudent (1928). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden Deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 193. Photo: Ufa. Publicity still for Der Tanzstudent/Because I Love You (Johannes Guter, 1928).

Werner Krauss and Heinerle in Der fidele Bauer (1929)
Werner Krauss and Heinerle in Der fidele Bauer (1929). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 194, group 40. Photo: Ufa. Publicity still for Der fidele Bauer/The Merry Farmer (Franz Seitz, 1929).

Adele Sandrock and Carola Toelle in Die Schuld des Grafen Weronski (1921)
Adele Sandrock and Carola Toelle in Die Schuld des Grafen Weronski (1921). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 197. Photo: Maxim-Film. Publicity still for Die Schuld des Grafen Weronski/The debt of Count Weronski (Rudolf Biebrach, 1921).

Margarete Kupfer in Zuflucht (1928)
Margarete Kupfer in Zuflucht (1928). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 198, group 43. Photo: Henny Porten-Film. Publicity still for Zuflucht/Refuge (Carl Froelich, 1928).

Werner Fuetterer and Hans Junkermann in Durchlaucht Radieschen (1927)
Werner Fuetterer and Hans Junkermann in Durchlaucht Radieschen (1927). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 199, group 43. Photo: Eichberg-Film. Publicity still for Durchlaucht Radieschen/Highness Radish (Richard Eichberg, 1927).

Die selige Exzellenz (1927)
Die selige Exzellenz (1927). German collectors card by Ross Verlag in the series Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Stumme Film, picture no. 200, group 43. Photo: Ufa. Publicity still for Die selige Exzellenz/His Late Excellency (Adolf E. Licho, Wilhelm Thiele, 1927).

This was the last post on Vom Werden deutscher Filmkunst.

No comments: